I LOVE ISLAM

Haters

Islamic Quotes For Women (6).jpg

Assalamulaikum .. :3

“Siapa nak terima weyh perempuan yg dah tak suci.”

“Siapa yg nk terima weyh perempuan yg dah terlanjur.”

“Aku ingat dia baik weyh. Kawan dia cakap dia ni tak tinggal solat. Jaga hubungan.”

Mai ribut, rupanya dah pernah terlanjur dengan bf dia . Aku baru nk pinang dia. Puihh tak jadi ! Jijik !*

Islam tawarkan peluang pada setiap pengikutnya.

Kalau dia nak kembali, maka Islam bukak seluasnya harapan pada dia.

Tapi. sesetengah penganutnya memilih untuk menghukum instead of mengampun.

Everyone keep saying

She is a sinner. Dia perempuan kotor. Dia tak layak untuk lelaki yg baik-baik. Dia penzina. Dia pendosa

Wajarlah jika dia hanya layak untuk lelaki sekotor dia.

Kalau kau rasa kau baik, sepatutnya kau bimbing dia ke jalan yang lebih baik. BUKAN buang dia.

Kita tak rasa benda itu. Sebab perempuan itu bukan adik kita, bukan kakak kita, bukan anak perempuan kita.

Macam mana kalau orang hina dan jijikkan perempuan yg dikalangan ahli keluarga kita.

Its happened.

And its the past. She regrets it. She changes and perhaps Allah forgives her.

But you didnt, berlagak sangat macam kau ni jalan terapung, berkepak, muka bercahaya.

Padahal, selfie pun 36o

Allah ampunkan dosa kita. Tak bukak pun, tak hinakan pun kita pada manusia.

Kenapa pulak, kita yg melebih nak menghukum dan tentukan nasib dia ?

You never know how paintful it is to not be accepted by our own people. To listen every single words

” Jijik ”

” Kotor ”

” Pendosa ”

Until someday its happened to your own family.

Dan, mungkin bila harapan itu tiada lagi dalam agama yg sepatutnya. Dan, dia mencari jalan yg tak sepatutnya..

” Banganglah murtad. Takde pegangan ke ”

” Orang macam ni layak dibunuh je. Islam je agama yg benar, bodoh ! ”

We didnt realise who turn them off. We didnt realise who throw she out. We JUST judging for the outcomes.

Jangan sebab harini kita tutup pintu harapan untuk seorang hamba-Nya. Allah tutup pintu Syurga kat akhirat sana .

*copy from facebokk

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s