It's Me

Languages

21

Assalamualaikum. Kaifa Haluka ?

Bonjour. Comment allez-vous ??

Konnichiwa . Ni hao ma ??

Aku sekarang ni addicted gile nk belajar bahasa French and bahasa Mandarin ..

I dont know why ..

Aku target lepas abis PT3, aku nk belajar 2 bahasa tu .. Tapi selepas aku dah menguasai Bahasa Inggeris n Bahasa Arab ler ..

Apa guna belajar bahasa lain kalo bahasa inggeris n bahasa arab tak boleh menguasai kan ? Lagi2 bahasa Al-Quran ..

Maybe aku addicted lepas baca novel kut. Well, novel banyak mempengaruhi aku .. Ade beberapa perkataan dalam French n Mandarin yg aku dh hafal dari novel .. Tapi entah betul cara aku sebut dia ke tak -_- Takut kalau salah sebut karang, makna dia jadi lain pulak .

Aku ingat , nk target pandai bercakap sekurang2nya 6 bahasa .. Entah mencapai ke tak target aku tu *mengeluh ..

Kalo campur semua sekali, dah jadi 5 bahasa . Mungkin 1 bahasa lagi adalah bahasa Jepun kut . Entahla, nak ..

K tu je kut .. Bye Assalamualaikum ..

 

 

Leave a Reply

