Friends

I LUV U MY BESTFRIENDS

ukhuwah_muslimah_school_years_by_sakurapulse-d72m25d

Assalamualaikum . Hi again 😀

Today im really excited to write a story about my bestfriends. Bestfriends from elementary school and from high school . But in this story, i will write about my bestfriends from high school first. Oh by the way, i will write it in bm cause im lazy to think the word in english and translate it .

Bismillah,

muslimah_identity__girls_by_eimitenshi-d4vwgl4.jpg ( not the real picture ) Function : Aktif bersukan

First of all, i want to introduce to you my beautiful, smart, kind , irritability and hardworking girl named una ( not real name ) Dia seorang yang sangat rajin buat hw (bukn mcm aku), pandai main softbol , baik ( ikut mood dia ) , pakai braces and comey *silabangga. Aku selalu bergaduh dengan dia. Bukan gaduh betul pun, gaduh sayang.. betul kan una ? lol >_< Tapi sometimes dia sangat-sangat-sangat annoying. *nmpk x berape bnyk sangt situ ? Haha .. Bak kata pepatah ” Dialah kawan , dialah lawan ” . aku sangt jealous dengan dia sbb dia sangt bijak.Selalu sngt dpt no 2/3 . Rase macam nk tumbuk2 je muka dia tapi aku lebih nk tumbuk muka orng yg selalu dpt no 1 . *Jngn kecam aku

Ape lagi eh ? Hah ! Dia sngt berseni dan pakai spek besar yg mcam sadness dlm Inside Out tu . Haha . Tapi msa dia senyum sngt comey, mcm budk innocent (tpi realiti bukn innocent pun) . Dia sngt suka kpop dulu dan dia pernh kata dia isteri Sehun . lol .

Kali pertama berjumpa

Aku ingat lagi, first time aku jumpa una mse kat koperasi . First impression aku kat Una ” Oh, dia anak cikgu ke ? Nampak macam baik” . Masa tu kite malu2 kucing. Tersengih-sengih macam kerang busuk. Tapi sekrang , nmpk je Una , buat2 tak kenal >_< Haha . Una pernah save name aku kat contact dia sebagai ‘PEMALAS’ sbb dulu aku memng malas. DULU JE K .

muslimah_identity__girls_by_eimitenshi-d4vwgl4 (1).jpg (Not a real picture ) Function : Pinky & energetic .

Secondly , i want to introduce to you my happy-go-lucky , cute, pinky,smart and energetic girl name Aisyah. Nama gelaran yg lain : Aesoh, datin, Aesah batisah dan banyak lagi la . Dia sngt bijak and for your information , dia ni la orng yg aku nk tumbuk sngt sbb selalu dapat no 1 dlm kelas. Dia selalu belanja aku tapi aku tak pernah bayar balik ( nma pun belanja ) Aku sngt menyampah ngan dia sebab dia sngt suka warna pink ! Kebanyakkan barang dia warna pink. Nasib baik muka dia tak pink. Kalo tak boleh jadi Pink Panther >_< Dah la aku pantang dengan warna pink. Rasa macam nk cmpak ke tingkp semua brang pink dia tu.

Dia juga sangat-sangat kelakar. Suka sngt buat muka and angkat kening. Bak kata Una ” Aisyah masa angkat kening macam lelaki gatal” . Haha . Tapi dia selalu tolong ajar aku and sometimes kalo aku tak siap hw, aku akan tiru hw dia .

Kali pertama jumpa

Aisyah ni sebenarnye dari kelas sebelah, tapi dia tukar kelas. First time aku jumpa dia, aku tak suka dia sebab dia pakai braces. Lawak kan ? Benci sebab dia pakai braces >_< Bukan apa, first time aku jumpa org pakai braces, so paham2 ler . Lagi satu aku tak suka dia sebab dulu dia selalu sngt moody . Dulu je. Sekrang tak dh . *Alhamdulillah .

So, kalo Una and Aisyah ada gambo, mestilah penulis pun ada gambo dia kan ? So nk tengok gambo aku ? Jeng jeng jeng

 

muslimah_identity__girls_by_eimitenshi-d4vwgl4 (2)

Nilah aku. Haha !! Kenapa aku letak gambo ni ? Sebab aku suke warna biru and suke dengar lagu . Pfft ..

Tu je kut aku nak cerita. Actually bnyk lagi aku nak citer pasal diaorang tapi dah bnyk sngt ni. Karang diaorg bangga sebab bnyk aku tulis pasal diaorg. In Shaa Allah kalo ada masa aku tulis lagi.

For Una n Aisyah : Aku harap persahabatan kita takkan pernah berpisah sampai ke Jannah. Kalo korang dh kawin, ajak aku. Jngn lupa, kalo taknak aku lempang. Aku juga harap yg anak2 kita kawin sesama. *K tu dh melalut . Tapi paling aku berharap , semoga kita bertiga dapat STRAIGHT A’s PT3 tahun ni. Biar kita bertiga naik pentas sesama. Aamiin In Shaa Allah.

Bak kata pepatah :

“Kita tolong bersama. Kita straight A bermasa. Kita naik pentas bersama” -MJ-

tumblr_bestfriend

*apa yang aku melalut ni -_-

That’s all from me to you . Thanks for reading. K bye Assalamualaikum.

P/S : aku harap korang tak bangga sangt aku puji korang. Aku puji sbb TERPAKSA k 😀

Leave a Reply

